Opći uvjeti prodaje
OPĆI UVJETI PRODAJE
Članak 1.
Primjena općih
uvjeta prodaje
Ovi se
opći uvjeti prodaje primjenjuju na sve odnose između društva Keramika Outlet
d.o.o., Donja Bistra, Zagorska ulica 2, OIB 04871141207 (dalje: Prodavatelj)
kao isporučitelja robe i osoba koje robu kupuju (dalje: Kupaca) proizašle iz
sklopljenih ugovora, odnosno isporuka robe Prodavatelja.
Opći
uvjeti prodaje sastavni su dio svakog ugovora između Prodavatelja i Kupca, osim
ako su se stranke izričito dogovorile drugačije u pisanom obliku.
Članak 2.
Sklapanje ugovora o
kupoprodaji
Kupac
može:
·
neposredno kupiti postojeću robu sa zalihe,
·
kupiti robu po narudžbi, na temelju uzoraka ili kataloške ponude.
U
slučaju iz stavka 1. točke 1. ovog članka ugovor je sklopljen kad se Ugovorne
strane usmeno ili pisano (izdavanje računa) usuglase o kvaliteti (svojstvima) i
kvantiteti (količini) pločica koje su predmet ugovora te kupoprodajnoj cijeni
za iste.
U
slučaju iz stavka 1. točke 2. ovog članka ugovor je sklopljen kada Kupac prihvati
ponudu Prodavatelja utemeljenu na narudžbi Kupca.
Sklapanjem
ugovora o kupoprodaji Kupac potvrđuje da mu je Prodavatelj dostavio ili učinio
dostupnim ove Uvjete prilikom sklapanja ugovora te da je upoznat/a s njihovim
sadržajem i da ih prihvaća.
Članak 3.
Dimenzije i količina
potrebnih pločica
Kupac je
isključivo odgovoran za mjerenja i količinu kupljene ili naručene robe te nije
ovlašten zahtijevati od Prodavatelja da preuzme višak kupljene robe i/ili
povrat novca koji se na takav višak robe odnosi.
Prodavatelj
nije odgovoran ako se isporučena roba razlikuje:
(i) prema svojim tehničkim i
vizualnim karakteristikama od uzorka koji je pokazan samo radi obavijesti; ili
(ii) od robe koja je kupljena u
ranijem razdoblju čak i ako se radi o istom proizvođaču i modelu robe; ili
(iii) od robe koja je kupljena sa zalihe, ako je
istovremeno s neposrednom kupnjom naručena dodatna količina robe istih
karakteristika.
Prodavatelj
ne odgovara za proces proizvodnje niti jamči za karakteristike robe, osim da
iste odgovaraju specifikacijama propisanim člankom 9. ovih Općih uvjeta.
Članak 4.
Cijena i plaćanje
Prilikom
neposredne kupnje postojeće robe sa zalihe kupoprodajna cijena plaća se odmah u
cijelosti po izdavanju računa Kupcu neposredno u prostorijama Prodavatelja.
Prilikom
kupnje robe po narudžbi:
·
ako je kupoprodajna cijena manja od 400,00 eura, Kupac je obvezan
prilikom sklapanja ugovora o kupoprodaji platiti punu cijenu naručene robe;
·
ako je kupoprodajna cijena 400,00 eura ili viša, Kupac je obvezan platiti
kaparu u iznosu 30% ugovorene cijene prilikom sklapanja ugovora o kupoprodaji, a
puni iznos plaća prilikom preuzimanja robe pri čemu se iznos plaćene kapare
uračunava u puni iznos.
Kupac
može preuzeti robu ako je platio kupoprodajnu cijenu u cijelosti, a u suprotnom
se na odgovarajući način primjenjuju odredbe članka 6. ovih Općih uvjeta.
U
slučaju raskida ugovora zbog razloga za koje odgovara Prodavatelj, Prodavatelj
će vratiti Kupcu puni iznos kapare iz stavka 2. točke 2. ovog članka, a u
slučaju da je za raskid ugovora odgovoran Kupac Prodavatelj će zadržati
isplaćenu kaparu.
Članak 5.
Vrijeme isporuke i
preuzimanje
Prodavatelj
je obvezan isporučiti robu po narudžbi u roku od 30 dana od dana sklapanja
ugovora. Smatra se da je Prodavatelj isporučio robu Kupcu kada je obavijestio
Kupca da je roba spremna za preuzimanje, neovisno o tome kada Kupac zapravo
preuzme robu.
Kupac je
obvezan preuzeti robu u roku od 5 radnih dana (subota je radni dan trgovine) od
obavijesti Prodavatelja o tome da je roba spremna za preuzimanje što može biti
odmah po plaćanju kupoprodajne cijene u slučaju neposredne prodaje. Ako Kupac
ne preuzme robu, na odgovarajući način se primjenjuje članak 6. ovih Općih
uvjeta.
Ako Prodavatelj
nije u mogućnosti isporučiti robu u roku iz stavka 1. ovog članka, o tome će
odmah obavijestiti Kupca te ga obavijestiti o novom roku isporuke robe koji ne
može biti duži od 30 dana. U slučaju da Prodavatelj ne isporuči robu u tom roku
Kupac ima pravo na raskid ugovora.
Članak 6.
Zakašnjenje
U
slučaju da Kupac ne preuzme robu u roku navedenom u članku 5. ovih Općih uvjeta
obvezan je platiti ležarinu za robu u iznosu od 1 euro po metru kvadratnom
nepreuzete robe za svaki započeti dan zakašnjenja.
Prodavatelj
neće isporučiti kupljenu robu dok u potpunosti ne bude plaćen puni trošak
ležarine kako je određen stavkom 1. ovog članka.
Ako
Kupac u daljnjem roku od 8 (osam) dana ne preuzme robu, Prodavatelj je ovlašten
iz vrijednosti robe naplatiti ležarinu iz ovog članka i preostali iznos
kupoprodajne cijene o čemu će obavijestiti Kupca. Kupac daje svoj izričit
pristanak Prodavatelju da nepreuzetu robu proda neposrednom prodajom te da se
naplati iz postignute vrijednosti.
Članak 7.
Viša sila
Niti
jedna ugovorna strana nije odgovorna za neizvršenje odnosno zakašnjenje u
izvršenju obveza ako je takvo neizvršenje odnosno zakašnjenje u izvršenju
prouzrokovano višom silom, posebno u slučaju požara, poplava, eksplozija,
potresa ili drugih prirodnih nepogoda, štrajka, isključenja s rada ili drugih
okolnosti koje dovode do zastoja u poslovanju, uključujući kvarove na
strojevima te ostalih okolnosti koje se nalaze izvan kontrole Prodavatelja i
Kupca i koje nisu mogli predvidjeti, spriječiti niti otkloniti. Prodavatelj
nije odgovoran za neizvršenje odnosno zakašnjenje u izvršenju ako je isto
prouzrokovano višom silom koja se dogodila proizvođaču ili trećoj strani od
koje Prodavatelj naručuje robu.
Rok za
izvršenje preuzetih obveza produljit će se za onoliko dana koliko su trajali
ovdje opisani događaji, uzimajući u obzir potrebno vrijeme za ponovnu
organizaciju i nastavak izvršenja.
Strana
koja se nalazi pod utjecajem okolnosti iz stavka 1. ovog članka obvezna je
obavijestiti drugu stranu o razlozima i događajima koji ju onemogućavaju u
izvršenju obveza bez odgađanja, a najkasnije u roku od tri kalendarska dana od
dana nastanka događaja, dok će u protivnom odgovarati drugoj strani za nastalu
štetu.
Ako okolnosti
iz stavka 1. ovog članka neprekidno traju u razdoblju duljem od šezdeset kalendarskih
dana, svaka strana ima pravo raskinuti Ugovor slanjem pisane obavijesti drugoj strani.
Članak 8.
Mjesto isporuke
Mjesto isporuke
je središnje skladište Prodavatelja. Prodavatelj je obavio isporuku kada je
stavio robu na raspolaganje ispred glavnog skladišta Prodavatelja na mjestu
gdje Kupac može pristupiti vozilom radi utovara. Kupac je isključivo odgovoran
za utovar robe u prijevozno sredstvo.
Na
zahtjev Kupca Prodavatelj prema svojoj diskreciji može robu utovariti viličarem
na vozilo Kupca. U slučaju utovara robe viličarem na vozilo Kupca Prodavatelj
ne snosi odgovornost za bilo kakvu štetu koja nastane prilikom takvog utovara
niti jamči da će se roba moći utovariti na vozilo koje je odabrao Kupac. Nemogućnost
utovara robe u vozilo nakon kupnje ne predstavlja razlog koji omogućuje Kupcu
da raskine ugovor.
Kupac
sam organizira utovar i prijevoz robe te snosi sve rizike i troškove koji se
odnose na utovar i prijevoz robe.
Prodavatelj
ne organizira niti pruža usluge prijevoza robe. Prodavatelj samo u informativne
svrhe u trgovini ima popis privatnih prijevoznika i nije odgovoran za usluge
prijevoza dogovorene između Kupca i prijevoznika.
U
slučaju da Prodavatelj odobri povrat robe Kupcu ili ga na to obvezuje zakon
(prodaja na daljinu), sve troškove povrata snosi Kupac (Zakon o zaštiti
potrošača, Članak 77, stavak 1 i 3).
Članak 9.
Specifikacija keramičkih
pločica
Kupac je
upoznat da postoje tri važne odlike keramičkih pločica, a također je upoznat i
sa standardom keramičkih pločica:
1) postoje dvije vrste pločica,
ovisno o mjestu ugradnje: zidne i podne pločice;
2) postoje više vrsta pločica po
sastavu: granitogres, crvena glina i bijela glina;
3) postoje dvije vrste ruba
pločica: laserski rub (ravni/rektificirani rub) koji omogućava spojeve od 2 mm
pa na više i klasičan rub koji omogućuje spojeve od 3 do 5 mm.
Roba
koju prodaje Prodavatelj odgovara normi HRN EN 14411:2016 te Kupac prihvaćanjem
ovih Uvjeta potvrđuje da je upoznat s tehničkim karakteristikama i odstupanjima
definiranim u predmetnoj normi.
Norma
HRN EN 14411:2016 određuje definicije, klasifikaciju, svojstva, ocjenu
sukladnosti i označavanje, definira pojmove i definira svojstva keramičkih
pločica najboljeg komercijalnog razreda (1. razred). Prema standardu, određene
varijacije su neizbježne i dopuštene u postupku izrade keramičkih pločica, a
odnose se na: dimenziju pločica, debljinu, ravnost, pravokutnost, ravnomjernost
površine, kvaliteta površine, apsorpciju vode, čvrstoću na savijanje, silu
loma, otpornost na abraziju (PEI), otpornost na temperaturne razlike, otpornost
na ogrebotine, otpornost na koncentracije kiselina i alkalija i na mrlje. Kalibar
određuje dopušteno dimenzijsko odstupanje u skladu sa standardom između stvarnih
i proizvodnih dimenzija keramičke pločice.
Pločice
koje su ocijenjene kao 2. razred imaju veća odstupanja od specifikacija koje su
opisane u prethodnom stavku te podliježu većim promjenama u dimenzijama,
debljini, boji i drugim tehničkim karakteristikama robe. Prodavatelj će prije
kupnje takvih pločica obavijestiti Kupca da kupuje pločice 2. razreda koje su
podložne većim odstupanjima te u vezi kojih Prodavatelj ne može jamčiti
određenu razinu kvalitete ili tehničke karakteristike. Odabirom takvih pločica
Kupac pristaje na sva odstupanja do kojih može doći između isporučene robe i
uzorka pokazanih radi obavijesti.
Varijacije
i razlike koje su predviđene normom iz stavka 3. ovog članka te odstupanja propisana
stavkom 4. ovog članka ne smatraju materijalnim nedostacima te Kupac nema prava
koja proizlaze iz materijalnih nedostataka.
Članak 10.
Odgovornost za
materijalne nedostatke robe
Kupac je
dužan primljenu stvar na uobičajeni način pregledati ili je dati na pregled,
čim je to prema redovitom tijeku stvari moguće, i o vidljivim nedostacima
obavijestiti Prodavatelja bez odgađanja, a najkasnije u roku od 3 (tri) dana od
dana otkrivanja inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.
Prodavatelj
ne odgovara za nedostatke koji su nastali nakon što je obavijestio Kupca da je
roba spremna za preuzimanje ili po proteku dvije godine od predaje stvari, a
kod trgovačkog ugovora šest mjeseci.
Kupac
koji je pravodobno i uredno obavijestio Prodavatelja o nedostatku može zahtijevati
od Prodavatelja da nedostatak ukloni ili da mu preda drugu stvar bez nedostatka.
U slučaju da Kupac primi djelomično ispunjenje odnosno da zadrži robu bez
nedostataka, Kupac je ovlašten zahtijevati samo sniženje cijene. Ako Prodavatelj
u roku od 30 (trideset) dana od obavijesti ne otkloni nedostatak odnosno ne
dostavi novu stvar bez nedostatka, Kupac ima pravo raskinuti ugovor.
Ako samo
dio isporučene robe ima materijalne nedostatke ili kada je predana manja
količina od ugovorene Kupac je dužan primiti djelomično ispunjenje obveze i
može raskinuti ugovor samo u pogledu dijela robe koji ima materijalne
nedostatke odnosno u pogledu količine koja nedostaje.
U slučajevima
iz stavka 3. i stavka 4. ovog članka Kupac je dužan vratiti Prodavatelju
neispravnu robu, odnosno stvar s nedostacima.
Kupljenu
ili naručenu robu koja nema materijalnih nedostataka Prodavatelj nije dužan
zamijeniti niti refundirati Kupcu plaćeni iznos ako bi Kupac takvu robu htio
vratiti.
Članak 11.
Ugradnja pločica
Prodavatelj
ne organizira i ne pruža usluge ugradnje pločica, niti savjetuje način
postavljanja te samim time ne odgovara za bilo kakve nedostatke koji bi mogli
nastati prilikom ugradnje ili kao posljedica ugradnje.
Prodavatelj
ne odgovara za sukladnost pločica s individualnim tehničkim karakteristikama s
obzirom na to da je Kupac isključivo odgovoran za mjerenja i izbor
odgovarajućeg modela pločica.
Članak 12.
Podnošenje pisanog
prigovora
Kupac
može podnijeti pisani prigovor u vezi s poslovanjem u trgovini trgovca, poslati
je na adresu trgovca ili e-poštom na: zgkeramika@gmail.com.
Trgovac
će na zaprimljenu žalbu odgovoriti u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u
roku od 15 dana od dana primitka prigovora.
Članak 13.
Rješavanje sporova
Prodavatelj
se obvezuje nastojati da sve sporove s Kupcima riješi međusobnim dogovorom,
mirenjem ili nagodbom sa Kupcem. U suprotnom za sporove iz trgovačkih ugovora
nadležan je stvarno nadležan sud u Zagrebu.
Odredbom
članka 105. Zakona o zaštiti potrošača propisano je da potrošač može pokrenuti
postupak za rješavanje sporova protiv trgovaca pred tijelom za alternativno
rješavanje potrošačkih sporova u skladu sa Zakonom o alternativnom rješavanju
potrošačkih sporova (NN 121/16, 32/19) pred tijelima za alternativno rješavanje
potrošačkih sporova određenih Odlukom o određivanju tijela i dodijeli
financijskih sredstava za alternativno rješavanje potrošačkih sporova za 2017.
godinu te eventualnim izmjenama i dopunama te Odluke.
Odredba
prethodnog stavka ne utječe na rješavanje propisa mirenjem u građanskim i
trgovačkim stvarima propisanih posebnim propisima.